obowiązujący przy składaniu zamówienia na zakup części oferowanych przez Horeca Parts Group Sp. z o.o.
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego https://horecaparts.pl/, zasady składania Zamówień na Towary dostępne w Sklepie Internetowym, zasady dostarczania zamówionych Towarów Kupującemu, uiszczania przez Kupującego ceny sprzedaży Towarów, oraz uprawnienia Kupującego związanych z zawartą Umową.
§ 1 WYJAŚNIENIE POJĘĆ
Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:
- Sprzedawca – Horeca Parts Group Sp. z o.o. z siedzibą w Robakowie, przy ul. Firmowej 12, 62-023 Robakowo, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000940610, posiadającą NIP: 7773235039, REGON: 30260475, kapitał zakładowy w wysokości 60 000,00 zł, w całości opłacony.
- Sklep Internetowy - Sklep Internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem internetowym: https://horecaparts.pl/.
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, który dokonuje zakupu Towaru od Sprzedawcy.
- Przedsiębiorca - podmiot, który prowadzi we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zawierający Umowę ze Sprzedawcą w ramach ww. działalności gospodarczej, związaną, lub nie, ze swoją działalnością zawodową.
- Konsument - osoba fizyczna, niebędąca Przedsiębiorcą, zawierająca Umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca Uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Użytkownik - każdy podmiot korzystający ze strony Sklepu Internetowego.
- Strony – Kupujący i Sprzedawca.
- Termin płatności – dzień, w którym należność za Towar staje się wymagalna.
- Towar(y) lub Produkt (y) – rzeczy ruchome, usługi, dobra które mają być sprzedane na podstawie Umowy sprzedaży, pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, w tym w szczególności części zamiennych do popularnych urządzeń gastronomicznych znajdujących się na rynku polskim oraz europejskim takich jak piece konwekcyjno-parowe, zmywarki, piece do pizzy, chłodnictwo, ekspresy do kawy i wszelkie urządzenia z zakresu obróbki termicznej i mechanicznej, będące w aktualnej ofercie Sprzedawcy.
- Formularz Rejestracji – formularz dostępny na stronie Sklepu Internetowego umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz Zamówienia - stanowi usługę elektroniczną będącą interaktywnym formularzem dostępnym w Sklepie Internetowym umożliwiającym złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Zamówienie - oświadczenie woli Kupującego składane za pomocą Formularza Zamówienia zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą.
- Potwierdzenie - oświadczenie Sprzedawcy przesłane za pośrednictwem poczty elektronicznej o przyjęciu zamówienia, złożone Kupującemu po jego otrzymaniu wraz z określeniem, co najmniej ceny Towaru, sumarycznej wartości zamówionego Towaru, terminu realizacji, miejsca i warunków dostawy/odbioru oraz warunków płatności.
- Newsletter - usługa świadczona drogą elektroniczną, polegająca na wysyłaniu do Subskrybentów informacji handlowych własnych Produktów Sklepu.
- Wada – niezgodność Towaru z Umową.
§ 2 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin stanowi integralną część Umowy Sprzedaży i dotyczy wszystkich zakupów Towaru oraz ich dostawy Kupującemu przez Sprzedawcę.
- Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym https://horecaparts.pl/ i jest prowadzony przez Horeca Parts Group Sp. z o.o. z siedzibą w Robakowie, przy ul. Firmowej 12, 62-023 Robakowo, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000940610, posiadającą NIP: 7773235039, REGON: 30260475.
- Do korzystania ze Sklepu Internetowego https://horecaparts.pl/, w tym przeglądania asortymentu Sklepu Internetowego https://horecaparts.pl/ oraz do składania Zamówień na Towary, potrzebne są m.in.:
- urządzenie z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Dane i adres do korespondencji: ul. Firmowa 12, 62-023 Robakowo, adres poczty elektronicznej: zamowienia@horecaparts.pl; tel. +48 61 658 70 90. Koszt połączeń naliczany jest według taryf operatora publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, z których korzysta Kupujący.
- Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego usługi drogą elektroniczną polegające na: prowadzeniu konta w Sklepie Internetowym, umożliwieniu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym poprzez wypełnienie Formularza zamówienia i dokonania zakupu Towaru na podstawie zawartej Umowy Sprzedaży.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców oraz Przedsiębiorców Uprzywilejowanych korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba, że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.
- Regulamin jest udostępniany nieodpłatnie i nieprzerwanie na Stronie Internetowej https://horecaparts.pl/, w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie i zapisanie na trwałym nośniku w każdej chwili.
- Poprzez fakt korzystania ze Sklepu Internetowego i akceptację Regulaminu, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu oraz akceptuje wszystkie jego postanowienia i zobowiązuje się do przestrzegania ich. Regulamin jest integralną częścią Umowy Sprzedaży zawieranej z Kupującym. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Użytkownika, poprzez oznaczenie przy zamówieniu pola „akceptuję Regulamin sklepu”. W razie wątpliwości zapłata za Zamówienie jest równoznaczna z akceptacją Regulaminu, który jest dostępny zawsze u Sprzedawcy na stronie Sklepu Internetowego.
- Użytkownik jest uprawniony i zobowiązany do korzystania ze Sklepu Internetowego, zgodnie z jego przeznaczeniem.
- Użytkownik zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu Internetowego, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu Internetowego lub jego elementy techniczne, w tym od dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Zabronione jest wykorzystywanie Sklepu Internetowego do celów innych niż jego przeznaczenie, w tym w szczególności rozsyłanie spamu, prowadzenie na stronach internetowych Sklepu Internetowego jakiejkolwiek działalności komercyjnej, reklamowej, promocyjnej itp.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu Internetowego oraz składanie Zamówień przez Kupującego na Towar znajdujący się w asortymencie Sklepu Internetowego nie wymaga rejestracji, aczkolwiek dokonanie rejestracji jest rekomendowane w celu usprawnienia procesu Zamówienia oraz umożliwienia Użytkownikowi korzystania z dodatkowych, przeznaczonych wyłącznie dla osób zarejestrowanych, funkcjonalności Sklepu Internetowego.
- Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Kupującego będącego jednocześnie Konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2018 r., poz. 1025 ze zm.), lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
§ 3 REJESTRACJA
- W celu rejestracji w Sklepie Internetowym (założenia konta Użytkownika) należy wypełnić Formularz Rejestracyjny, podając: imię, nazwisko, nazwę firmy, adres poczty e-mail, hasło dostępu oraz zaakceptować Regulamin Sklepu Internetowego. Poprzez rejestrację Użytkownik zawiera ze Sprzedawcą umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną mającą za przedmiot prowadzenie przez Sprzedawcę konta Użytkownika w Sklepie Internetowym.
- Rejestracja w Sklepie Internetowym, jak również korzystanie z funkcjonalności Sklepu Internetowego, są nieodpłatne.
- Po zarejestrowaniu się w Sklepie Internetowym każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w Formularzu Rejestracyjnym.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą skutecznej rejestracji przez Użytkownika i/lub na zlecenie Użytkownika albo każdorazowo z chwilą korzystania Użytkownika z Serwisu (w przypadku braku Rejestracji i zalogowania). We wszystkich przypadkach Umowa zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną może być rozwiązana przez zarejestrowanego Użytkownika w każdym czasie bez podawania przyczyny wysyłając e-mail na adres biuro@horecaparts.pl Użytkownik powinien podać adres e-mail wskazany przy rejestracji oraz imię i nazwisko, nazwę firmy.
- W trakcie Rejestracji Użytkownik może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola Formularza Rejestracyjnego.
- Po wypełnieniu przez Użytkownika pól Formularza Rejestracyjnego wymaganymi danymi, po wyborze opcji „Chcę założyć Konto w Sklepie” zostanie utworzone Konto Użytkownika. Utworzenie konta jest opcjonalne i nie jest konieczne do dokonania zakupu. Do utworzenia konta konieczne jest także utworzenie loginu i hasła Użytkownika.
- Za pośrednictwem Konta po zalogowaniu się, Użytkownik będzie mógł dokonywać dalszych zakupów. W usłudze konto Użytkownika przechowywana jest historia zakupów dokonywanych przez Użytkownika.
§ 4 ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Logowanie do Sklepu Internetowego odbywa się poprzez wpisanie w formularzu logowania adresu e-mail oraz hasła - podanych przy rejestracji konta Użytkownika. Dane podane przy rejestracji konta mogą zostać zmienione po zalogowaniu się na konto Kupującego – (zakładka „Zmiana danych”).
- Użytkownik, który zarejestrował konto, może korzystać ze wszystkich dostępnych funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym składać Zamówienia na Towary dostępne w asortymencie Sklepu Internetowego oraz dodatkowo, monitorować status swoich Zamówień, dodawać Towary do koszyka, przeglądać Produkty w koszyku do momentu gdy nie zostaną one usunięte ze Sklepu Internetowego.
- Sprzedawca uprawniony jest do zablokowania konta Użytkownika, jeżeli jego działanie w ramach Sklepu Internetowego naruszy powszechnie obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich (w tym w szczególności prawa na dobrach niematerialnych), dobra osobiste osób trzecich, zasady współżycia społecznego lub postanowienia niniejszego Regulaminu. O zamiarze zablokowania konta Użytkownika, Użytkownik zostanie powiadomiony na adres poczty elektronicznej aktualnie zarejestrowany w Sklepie Internetowym.
- Wszelkie nieprawidłowości w działaniu Sklepu Internetowego oraz reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną mogą być zgłaszane Sprzedawcy pod numerem +48 61 658 70 90, za pomocą adresu e-mail: biuro@horecaparts.pl. Reklamacje dotyczące Produktów mogą być zgłaszane stosownie do postanowień § 11 i § 12 Regulaminu.
- Użytkownikowi rekomenduje się zachowanie w tajemnicy loginu i hasła do swojego konta w Sklepie Internetowym. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za działania związane z posługiwaniem się loginem i hasłem do danego konta w Sklepie Internetowym, w sytuacji, w której Kupujący udostępnił osobom trzecim lub nie zabezpieczył należycie loginu i hasła przed dostępem przez osoby trzecie i zostanie wyrządzona szkoda przez te osoby. Hasło stanowi informację poufną do wyłącznej wiadomości Kupującego.
- Osoby korzystające ze Sklepu Internetowego w imieniu i na rzecz osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, ale posiadającej zdolność do czynności prawnych (zwanych dalej łącznie „Osobami Prawnymi”), w tym w szczególności dokonujące zakupów w imieniu Osób Prawnych oświadczają i zapewniają, iż w chwili podejmowania jakichkolwiek działań w imieniu Osób Prawnych, będą należycie umocowane do dokonywania takich działań w imieniu danej Osoby Prawnej.
§ 5 ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA
- Kupujący może złożyć zamówienie w Sklepie Internetowym 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu rejestrując się na Stronie Internetowej www.horecaparts.pl (system B2B HORECA PARTS), mailowo pod adresem: biuro@horecaparts.pl, korzystając z formularza kontaktowego znajdującego się na stronie Sklepu Internetowego. Dodatkowo można składać Zamówienia telefonicznie w godzinach pracy Sklepu, od 07:00 do 17:00 od poniedziałku do czwartku i w piątek od 08:00 do 16:00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) pod numerem 61 658 70 91.
- Sklep wystawa paragon lub fakturę VAT tytułem sprzedaży Produktów (forma elektroniczna).
- Kupujący może składać Zamówienia na Towary dostępne w asortymencie Sklepu Internetowego jako Klient zarejestrowany (po zalogowaniu się na konto Klienta) lub jako tzw. „gość” (Klient niezarejestrowany).
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka” (lub równoznaczny), przy czym w razie chęci zakupu kilku Produktów czynność tą należy powtórzyć dla każdego z wybieranych Produktów
- po zakończeniu procesu wyboru Produktów przejść do „Koszyka”, a następnie:
- wybrać ewentualne usługi dodatkowe powiązane z Produktem;
- wybrać sposób dostarczenia Produktu oraz, o ile wybrany sposób dostarczenia Produktu tego wymaga - rodzaj przesyłki;
- w przypadku, gdy Zamówienie zostanie dostarczone za pośrednictwem firmy kurierskiej: wpisać dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu. W przypadku wybrania dostawy kurierem wymagane jest, by Klient dodatkowo podał numer telefonu do kontaktu z kurierem;
- wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane do odbioru Zamówienia;
- zaakceptować Regulamin Sklepu Internetowego bądź zalogować się na swoje konto utworzone w tymże Sklepie;
- wybrać sposób płatności.
- Dostarczenie przedmiotu Zamówienia możliwe jest zarówno na terenie Polski, jak i za granicę. W celu wybrania kraju dostawy należy wybrać „Kraj dostawy”.
- Sprzedawca proponuje następujące rodzaje płatności, w zależności od wybranego kraju dostawy:
- przedpłata – płatność przelewem – po otrzymaniu pocztą elektroniczną potwierdzenia złożonego Zamówienia - na konto: nr 91 1050 1520 1000 0090 3023 1261. Dane: Horeca Parts Group Sp. z o.o., ul. Firmowa 12, 62-023 Robakowo, określając Tytuł wpłaty i podając Nr zamówienia i nazwisko Kupującego
- za pobraniem – płatność przy odbiorze Towaru u kuriera
- płatności online poprzez portal Przelewy 24
- Sprzedawca uprawniony jest do wprowadzenia maksymalnej ilości sztuk danego Produktu objętej jednym Zamówieniem.
- W przypadku, gdy w ramach jednego Zamówienia Kupujący zamawia, Produkt lub Produkty o wadze powyżej 30 kg, Zamówienie może zostać podzielone na co najmniej 2 (dwie) części (zwane dalej „paczkami”). O podziale Zamówienia na paczki Klient zostanie poinformowany w wiadomości zawierającej potwierdzenie otrzymania przez Spółkę Zamówienia, co może wpłynąć na zwiększenia kosztów dostawy zamawianych Towarów, opisanych w § 9 niniejszego Regulaminu.
- Złożenie Zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Spółce oferty zawarcia Umowy Sprzedaży (kupna) zamówionego Towaru lub Towarów. Złożenie Zamówienia nastąpi w momencie wciśnięcia przez Klienta przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
- Niezwłocznie po złożeniu Zamówienia na adres poczty elektronicznej Kupującego wskazany w trakcie składania Zamówienia lub w przypadku Użytkowników zarejestrowanych, wskazany w koncie Klienta zostanie wysłane potwierdzenie otrzymania przez Sprzedawcę Zamówienia złożonego przez Kupującego. Następnie, jeżeli realizacja Zamówienia nie jest możliwa, na adres poczty elektronicznej Kupującego wysłana zostanie wiadomość elektroniczna, nie później niż w terminie 7 dni roboczych po złożeniu Zamówienia, z informacją o przyjęciu lub braku przyjęcia Zamówienia do realizacji. Brak przyjęcia zamówienia do realizacji jest równoznaczny z rozwiązaniem umowy i skutkuje zwrotem środków na konto Kupującego, jeśli płatność została wcześniej zrealizowana i zaksięgowana u Sprzedającego.
- Kupujący ma możliwość skorzystania z wyszukiwarki Produktów. Wyniki wyszukiwania Towarów plasowane są według następujących kryteriów: „Cena”, „Nazwa”, „Oglądalności, „Sprzedaży” oraz „Daty dodania”. Sposób plasowania wyników wyszukiwania Towarów wg. ww. kryteriów zależy od wyboru dokonanego przez Klienta w widocznej na stronie Sklepu internetowego zakładce.
- Sprzedawca nie stosuje środków skutkujących indywidualnym dostosowaniu ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Sprzedający dołoży wszelkich starań, żeby Zamówienia złożone do godziny 15.30 dnia roboczego były zrealizowane tego samego dnia. Zamówienia złożone w święta, dni wolne oraz po godz. 15.30 danego dnia, będą realizowane według kolejności złożenia Zamówienia, od pierwszego dnia roboczego następującego po tych dniach.
- Zamówienia na Towar dostępny na stanie magazynowym Sprzedawcy będą realizowane zgodnie z ust. 1 powyżej. Natomiast Zamówienia na Towar niedostępny na stanie magazynowym Sprzedawcy zostaną przyjęte jako osobne Zamówienia i zrealizowane w odrębnych terminach, po dostawie tych Towarów na stan magazynowy Sprzedawcy.
- Anulowanie/Zmiana Zamówienia przez Kupującego jest dopuszczalne tylko w wyjątkowych sytuacjach, za zgodą Sprzedawcy, po uprzednim pisemnym lub drogą e-mail ustaleniu warunków anulowania Zamówienia ze Sprzedawcą, najpóźniej na 3 dni robocze (słownie: trzy dni robocze) przed planowaną dostawą. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do obciążenia Kupującego rzeczywistymi kosztami, które powstały do momentu anulacji Zamówienia, w przypadku Przedsiębiorców w wysokości nie mniejszej niż 20% ceny anulowanego/zmienionego zamówienia Kupującego.
- Kupujący zobowiązany jest odebrać zamówiony Towar bez względu na termin realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę. Termin realizacji Zamówienia może być przez Sprzedawcę jednostronnie zmieniony, stosownie do czasu niezbędnego do jego realizacji.
- W przypadku braku w Magazynie zamówionego Towaru lub braku możliwości realizacji Zamówienia Kupującego z innych przyczyn, w tym także, jeśli zakup ich od dostawców Sprzedawcy nie będzie możliwy w czasie przewidzianym na realizację Zamówienia, Spółka poinformuje Kupującego o zaistniałej sytuacji w czasie nie później niż 7 dni roboczych od daty otrzymania Zamówienia przez Sprzedawcę, wysyłając wiadomość na wskazany przez Kupującego adres e-mail.
- Podanie przez Kupującego błędnego lub niedokładnego adresu e-mail może spowodować opóźnienie lub uniemożliwić dostarczenie przedmiotu Zamówienia.
- Wszelkie korekty Zamówienia muszą być obustronnie uzgodnione i wyraźnie potwierdzone przez Strony na piśmie lub drogą e - mail, w sposób opisany w ust. 3, pod rygorem nieważności.
- Sprzedawca nie odpowiada za jakiekolwiek błędy popełnione przez Kupującego w Zamówieniach lub zmianach Zamówień.
- W przypadku złożenia przez Kupującego nieprawidłowego Zamówienia, w szczególności zawierającego braki lub nieprawidłowości w ilości, cenie części lub warunkach jego dostawy, Strona, która popełniła błąd poinformuje o tym fakcie drugą Stronę niezwłocznie. Zamówienie w takim przypadku do czasu usunięcia nieprawidłowości, uznaje się za niezłożone, a Umowę Sprzedaży za niezawartą.
- W razie braku przyjęcia przez Sprzedawcę Zamówienia do realizacji w terminie 24 godzin od jego złożenia, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą w celu uzyskania zgody na poprawienie Zamówienia lub dokonanie samodzielniej korekty Zamówienia, polegającej na prawidłowym wprowadzeniu przez Kupującego wszelkich danych wymaganych do realizacji Zamówienia. Zamówienie uważa się za złożone od chwili wprowadzenia przez Kupującego korekty Zamówienia poprzez wysłanie informacji mailowej na adres Sprzedającego.
- Informacje zamieszczone na Stronie Internetowej Sprzedawcy, katalogach, broszurach, ulotkach, reklamach i innych publikacjach – nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, nawet jeśli opatrzone zostały ceną.
- Sprzedawca wyłącza możliwości zwrotu towaru, który został zamówiony pod konkretne zamówienie Kupującego, chyba że takie uprawnienie Kupującemu przysługuje na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 7 WYSTAWIANIE I DORĘCZANIE FAKTUR
- Faktura/paragon, wystawiane są w formie elektronicznej i przesłane na adres e – mail, wskazany przez Kupującego.
- Akceptując niniejszy Regulamin Kupujący wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie przez Sprzedawcę faktur VAT, faktur korygujących, paragonów i duplikatów tych dokumentów w formie elektronicznej na podany przez Kupującego adres mailowy (to jest na adres mailowy podany przez Kupującego podczas rejestracji lub podczas składania Zamówienia). Jednocześnie Kupujący oświadcza, że będzie odbierał powyższe dokumenty elektroniczne pod podanym przez siebie adresem e-mail.
§ 8 SIŁA WYŻSZA
- Jeżeli wskutek okoliczności będących poza kontrolą Sprzedawcy – (Siła Wyższa), której przykładem jest: pożar, wojna, decyzja rządu, strajk, powstanie lub zamieszki, ograniczenia energetyczne, załamanie lub wahania cen Towarów, utrudnienia w transporcie, możliwości Sprzedawcy w zakresie realizacji dostawy lub możliwości Kupującego w zakresie odbioru dostawy zostaną utrudnione, Sprzedawca ma prawo do jednostronnego anulowania Zamówienia i rozwiązania Umowy w części lub całości.
- Kupującemu, w okolicznościach opisanych powyżej, nie przysługuje żadne roszczenie o naprawienie szkody wynikłej z tytułu niewykonania lub nieterminowego wykonania Umowy.
- Każda ze Stron zobowiązana jest do niezwłocznego powiadomienia drugiej Strony o zaistnieniu Siły Wyższej.
§ 9 DOSTAWA
- Zamówione Towary zostaną dostarczone przez Sprzedawcę na adres wskazany przez Kupującego.
- Na czas otrzymania zamówionego Towaru składa się: czas realizacji Zamówienia przez Sprzedającego (kompletowanie części, forma płatności, wystawienie dokumentu sprzedaży, pakowanie i nadanie przesyłki) oraz bezpośredni czas dostawy zależny od wybranego przez Kupującego sposobu dostawy.
- Wysyłka Produktów następuje, co do zasady w ciągu do 24 h w dni robocze, licząc od momentu potwierdzenia złożenia Zamówienia. W przypadku opóźnienia w wysyłce Sprzedający poinformuje o tym Kupującego mailowo lub telefonicznie, wskazując nowy termin wysyłki. Wysyłka Towarów realizowanych na indywidualne Zamówienie odbywa się w terminie ustalonym przez Strony i jest uzależniona w szczególności od dostępności Produktu, procesu produkcji, czasu oczekiwania Sprzedającego na Towar i in.
- W przypadku płatności kartą płatniczą czas dostawy liczony jest od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji. W przypadku płatności przelewem czas dostawy liczony jest od momentu zaksięgowania środków na koncie bankowym Sprzedawcy.
- Sprzedawca zamieszcza na stronie internetowej Sklepu Internetowego przedstawiającej dany Towar informację o liczbie dni roboczych, w ciągu których nastąpi nadanie przesyłki z przedmiotem Zamówienia. Powyższa informacja to orientacyjny czas liczony od momentu przyjęcia Zamówienia do realizacji do chwili wysłania przedmiotu Zamówienia bezpośrednio do Kupującego (za pośrednictwem firmy kurierskiej). W razie czasowej lub trwałej niedostępności Towaru Kupujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany – maksymalnie w przeciągu do 7 dni roboczych. Jeżeli zamówienie składa się z Towarów o różnym terminie realizacji, to całe Zamówienie jest wysyłane do Kupującego zgodnie z najdłuższym terminem występującym w Zamówieniu.
- Kupujący ma możliwość wyboru innej formy dostawy (przewoźnika) niż oferowane na stronie Sklepu Internetowego, wyłącznie za pisemną zgodą Sprzedającego.
- Sprzedawca nie odpowiada za żadne straty, szkody lub koszty (pośrednie lub bezpośrednie) wynikające z roszczeń Kupującego z tytułu uszkodzenia Towaru, błędów w dostawie lub jej opóźnień, powstałe w trakcie transportu lub spowodowane działaniem operatora logistycznego, przewoźnika lub spedytora, chyba że taka odpowiedzialność wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- Terminy dostawy wynikające z uzgodnień między Stronami, mogą ulec zmianie w przypadku zaistnienia zdarzeń, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
- W przypadku zagrożenia dotrzymania terminu dostawy, o którym Sprzedawca ma wiedzę, Sprzedawca zawiadomi niezwłocznie Kupującego (fax, e-mail, telefon) ze wskazaniem przewidywanego czasu trwania opóźnienia i przyczynie jego powstania, chyba że przyczyną powstania opóźnień w dostawie jest Siła Wyższa w rozumieniu § 8 Regulaminu.
- Jeżeli Kupujący opóźni się z odbiorem dostawy lub w przypadku nie przyjęcia Towaru przez Kupującego, w braku wcześniejszego odstąpienia od umowy, lub w razie nieobecności Kupującego w dniu dostawy, lub w razie innych przeszkód po stronie ww. Kupującego (anulowanie/zmiana Zamówienia po dacie nadania przesyłki), Sprzedawca może obciążyć Kupującego rzeczywiście poniesionymi kosztami, w tym przechowania, transportu i in. W przypadku Kupującego będącego Przedsiębiorcą, Kupujący zostanie przez Sprzedającego obciążony w ww. przypadkach kosztami w zryczałtowanej wysokości 20 % wartości Zamówienia (opłata manipulacyjna) oraz kosztami ponownej dostawy, jeśli takowa nastąpi. Przechowywanie Towaru powyżej 14 dni skutkuje naliczeniem dodatkowych kosztów liczonych za każdy kolejny dzień w wysokości 0,5% wartości Zamówienia.
- Koszt dostawy jest uzależniony od łącznej wagi Zamówienia. Jeśli całe Zamówienie jest wysyłane w jednej przesyłce (waga Towaru do 30 kg), Kupujący ponosi jeden koszt dostawy. Zamówienie o wadze powyżej 30 kg, może zostać podzielone na paczki lub dostarczone na palecie, w zależności od gabarytów, możliwości technicznych, dostępności palety i preferencji Kupującego. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru sposobu dostawy, odpowiadającego rodzajowi przesyłki, jej wadze oraz jej gabarytom.
- Koszty dostawy zamówionych Towarów kształtują się następująco:
- Zamówienia na Towary dostępne na stanie magazynowym o wartości powyżej 1.000,00 zł netto – transport gratis; * dotyczy tylko wysyłek paczkowych
- Zamówienia na Towary niedostępne na stanie magazynowym, wymagające sprowadzenia na indywidualne Zamówienie Kupującego i/lub produkowane na indywidualne Zamówienie - koszt transportu powiększany jest każdorazowo o kwotę wcześniej ustaloną z Kupującym.
- Zamówienia poniżej 1.000 zł netto - koszt transportu ustalany w zależności od wagi, typu przesyłki (paczka/ paleta) oraz rozmiaru + koszt palety (patrz: tabela poniżej)
- Wybór opcji dostawy nie jest wiążący dla Sprzedającego, jeśli zamówienie jest o wartości 1000,00 zł netto lub mniej. W takich okolicznościach Sprzedawca skontaktuje się z Kupującym celem ustalenia kosztów transportu, w zależności od rodzaju Towaru, jego wagi i gabarytów (paczka/paleta).
- Pozostałe - standardowe koszty dostawy (opcje dostawy) znajdują się na stronie w treści Formularza Zamówienia w zależności od wybranego sposobu.
Nazwa
|
Koszt transportu
|
Transport paczki do 30 kg - Kurier DPD
|
30,75 zł brutto za każdą paczkę
|
Transport na palecie - Kurier DPD
|
186 zł brutto za każdą paletę
|
Transport paczki do 30 kg - Kurier GLS
|
24.60 zł brutto za każdą paczkę
|
Paczkomat In Post
|
24.60 zł brutto za każdą paczkę
|
Informacje dodatkowe:
*Zamówienie powyżej 30 kg jest dzielone na 2 i więcej paczek. Koszt transportu paczki jest różny w zależności od wybranego przewoźnika.
*Paleta dotyczy paczek o dużych gabarytach oraz ważących powyżej 30 kg, lub takich których nie da się rozdzielić na poszczególne paczki.
*Po dokonaniu Zamówienia, Sprzedający kontaktuje się z Kupującym celem ustalenia sposobu i kosztów transportu.
|
- Kupujący winien, w momencie odbioru Towaru, sprawdzić przesyłkę pod względem technicznym, jakościowym i ilościowym. W przypadku stwierdzenia jakiegokolwiek uszkodzenia lub pomyłki w ilości Kupujący zobowiązany jest bezwzględnie zgłosić ten fakt na liście przewozowym w formie stosownej adnotacji oraz sporządzić przy kurierze stosowny protokół uszkodzenia. Ponadto Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Sprzedawcy o uszkodzeniu lub niekompletności dostarczonej paczki.
- Do Towarów mogą być, dołączone instrukcje obsługi w zależności od rodzaju Towaru. Mogą one zostać umieszczone wewnątrz opakowania Towaru lub na jego zewnętrznej stronie.
§ 10 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Konsument oraz Przedsiębiorca Uprzywilejowany, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
- pisemnie na adres Sprzedawcy,
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy znajduje się w załączniku nr 1 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz w Załączniku nr 1 niniejszego Regulaminu. Konsument oraz Przedsiębiorca Uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę Uprzywilejowanego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części albo polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu dokonane przez niego płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument albo Przedsiębiorca Uprzywilejowany, chyba że Konsument albo Przedsiębiorca Uprzywilejowany wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Uprzywilejowanego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres zwrotny przed jego upływem. Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany może zwrócić Towar na adres: Horeca Parts Group Sp. z o.o., ul. Firmowa 12 , 62-023 Robakowo.
- Zwracany Towar powinien zostać należycie zabezpieczony na czas transportu, nie może nosić śladów użytkowania innego niż koniecznego do stwierdzenia charakteru cech i funkcjonowania rzeczy, uszkodzeń oraz powinien być zwrócony wraz z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami oraz dokumentacją wydanymi przy jego sprzedaży.
- Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta lub Przedsiębiorcę Uprzywilejowanego o konieczności poniesienia tych kosztów.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Kupującemu będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym w odniesieniu do umów, w których: przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta i Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, nieznajdująca się w stałej ofercie Sprzedawcy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub Przedsiębiorcę uprzywilejowanego o prawie odstąpienia od Umowy sprzedaży zgodnie z Ustawą.
§ 11 NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ (RĘKOJMIA)
- Wszelkie roszczenia z tytułu rękojmi (niezgodności towaru z umową) za wady Towaru, mające podstawę w Kodeksie Cywilnym oraz innych ustawach, względem Przedsiębiorców oraz Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Strony wyłączają. Dalsze postanowienia niniejszego paragrafu odnoszą się wyłącznie do Klientów będących Konsumentami.
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi Towar zgodny z umową.
- W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta jakie przysługują mu na podstawie obowiązujących przepisów prawa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze, zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, a w szczególności Kodeksu Cywilnego.
- Wszystkie Towary oferowane przez Sprzedawcę są fabrycznie nowe, chyba że wyraźnie zaznaczono, że jest odmiennie.
- Reklamacje z tytułu niezgodności Towaru z umową należy przesyłać na adres: Horeca Parts Group Sp. z o.o., ul. Firmowa 12, 62-023 Robakowo.
- Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
- przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.
- Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
- nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
- być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
- być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 6 i 7, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 6 lub 7, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli:
- zostało ono przeprowadzone przez przedsiębiorcę lub na jego odpowiedzialność;
- niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawca, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
- Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową;
- Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową,
- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
- brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w punkcie 12;
- z oświadczenia Sprzedawca lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
- Sprzedawca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Sprzedającego obowiązków wynikających z punktów 11-17 oraz 18-24.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Kupującego będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz pomoc powiatowego (miejskiego) Rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Na podstawie art. 14 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) uprzejmie informujemy, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Komisja Europejska udostępniła platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platformę ODR).
§ 12 GWARANCJA
- Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez ich producenta bądź dystrybutora, innego niż Sprzedawca.
- W przypadku Towaru, na który producent lub dystrybutor udzielił gwarancji, Kupujący może reklamować na podstawie gwarancji Towar posiadający wady – zgodnie z warunkami takiej gwarancji.
- Korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji - w tym wypadku Kupujący reklamuje Towar bezpośrednio do gwaranta (podmiotu udzielającego gwarancji), zgodnie z informacjami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej.
- Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej, korzystającego z uprawnień przysługujących mu z tytułu rękojmi (dotyczy Konsumentów).
- Niezależnie od ust. 1-4, Sprzedający udziela 14-dniowej gwarancji liczonej od dnia odbioru Towaru (gwarancja rozruchowa). Gwarancją nie są objęte:
- części elektroniczne,
- żarówki,
- elektronika,
- elementy i produkty szklane (np. klosze, szyby, płyty szamotowe),
- wady i uszkodzeń powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania Towaru,
- elementy zużywające się i eksploatacyjne.
Gwarancja obejmuje Wady Towaru. W celu skorzystania z gwarancji Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany w terminie obowiązywania gwarancji zawiadomić Sprzedawcę o wadzie (np. poprzez wiadomość e-mail). Po weryfikacji zgłoszenia i uznaniu jego zasadności Sprzedawca Towar naprawi, wymieni, obniży cenę lub ją zwróci.
§ 13 ZWROT NALEŻNOŚCI KUPUJĄCEMU
- Sprzedawca, w myśl niniejszego Regulaminu, dokonuje zwrotu należności niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych m.in. w przypadku:
- wykonania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Uprzywilejowanego prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
- podniesienia przez Konsumenta roszczeń z tytułu niezgodności Towaru z umową i uznania przez Sprzedawcę istnienia istotnej wady Towaru zakupionego u Sprzedawcy,
- Realizacji uprawnień z tytułu gwarancji – zgodnie z § 12 ust. 5 powyżej.
- W przypadku otrzymania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Uprzywilejowanego Towaru i odstąpienia od umowy Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Uprzywilejowanego dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca dokona zwrotu należności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący.
- Podanie przez Kupującego lub Przedsiębiorcę Uprzywilejowanego błędnych danych adresowych, imiennych lub błędnego numeru rachunku bankowego następuje na ryzyko Kupującego, co może spowodować opóźnienia w procesie zwrotu należności. W takich okolicznościach Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za takie opóźnienia, a zwrot, zgodnie z informacjami wskazanymi Sprzedającemu przez Kupującego, zwalnia Sprzedającego z zobowiązania.
§ 14 USŁUGA NEWSLETTER
- Usługa Newsletter polega na otrzymywaniu przez Subskrybenta, na adres poczty elektronicznej, wiadomości zawierającej informacje o nowych Produktach w ofercie, aktualnych promocjach oraz innych informacjach o Produktach oferowanych przez Usługodawcę.
- Może z niej skorzystać każdy odwiedzający Sklep Internetowy, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu Formularz Rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej www.horecaparts.pl Po przesłaniu wypełnionego Formularza Rejestracyjnego, Użytkownik otrzymuje niezwłocznie, na adres poczty elektronicznej podany w Formularzu Rejestracyjnym, potwierdzenie.
- Można dodatkowo podczas zakładania konta w Sklepie Internetowym zaznaczyć odpowiednie pole w Formularzu Rejestracyjnym w celu subskrypcji usługi Newsletter.
- W każdej chwili można zrezygnować z otrzymywania Newslettera poprzez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter lub przez odznaczenie odpowiedniego pola w koncie Klienta w zakładce „Moje Dane”.
- Dane osobowe, które Subskrybent powierza Sprzedawcy rejestrując się jako odbiorca Newslettera na Stronie Internetowej https://horecaparts.pl, tj. adres poczty elektronicznej, przetwarzane są w celu wykonania umowy dotyczącej dostarczania Newslettera.
- Subskrypcję można w dowolnym momencie wyłączyć i tym samym cofnąć wyrażone przez siebie zgody.
§ 15 ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem https://horecaparts.pl następujące usługi elektroniczne:
- formularz kontaktowy
- założenie i prowadzenie konta w Sklepie Internetowym
- umożliwienie złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przy pomocy Formularza Zamówienia
- Newsletter
- Świadczenie usług elektronicznych przez Sprzedawcę jest bezpłatne.
- Usługa formularz kontaktowy polega na wysłaniu wiadomości do Sprzedawcy za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej Sklepu w zakładce KONTAKT. Rezygnacja z tej usługi jest możliwa w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną polegająca na założeniu i prowadzeniu konta w Sklepie Internetowym https://horecaparts.pl dostępna jest po dokonaniu rejestracji na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie oraz podaniu dodatkowo następujących informacji:
- Hasło
- powtórz hasło i polega na udostępnieniu Sprzedawcy dedykowanego panelu w ramach strony internetowej Sklepu, umożliwiającego modyfikację danych wskazanych podczas rejestracji.
- Usługobiorca może także w ten sposób śledzić stan realizacji Zamówień oraz historii Zamówień już zrealizowanych.
- Umowa ta zawierana jest na czas nieokreślony.
- W każdej chwili można zgłosić żądanie usunięcia konta w Sklepie Internetowym za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną polegająca na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym https://horecaparts.pl przy pomocy Formularza Zamówienia ma charakter jednorazowy i wygasa z chwilą złożenia Zamówienia
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym to:
- komputer z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersji 7.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies, Mozilla Firefox w wersji 4.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies albo Google Chrome w wersji 8 lub nowszej,
- zalecana rozdzielczość monitora 1024×768 pikseli.
- Sprzedawca jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich. Sprzedawcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Zabronione jest korzystanie z usług elektronicznych w sposób bezprawnie zakłócający funkcjonowanie Sklepu Internetowego poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń oraz rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie Internetowym niezamówionej informacji handlowej.
- Użytkownik Sklepu Internetowego może składać reklamacje związane ze świadczeniem usługi elektronicznej za pośrednictwem Sklepu Internetowego https://horecaparts.pl poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej: biuro@horecaparts.pl lub pisemnie na adres: Horeca Parts Sp .z.o.o., ul. Firmowa 12 , 62-023 Robakowo. Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni liczonych od dnia złożenia reklamacji.
- Sprzedawca udzieli odpowiedzi w sprawie reklamacji na podany przez Użytkownika adres e-mail lub w inny, uzgodniony przez Strony sposób.
§ 16 POUFNOŚĆ
- Strony zobowiązują się do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji poufnych, o których dowiedzą się lub które zostaną przekazane w trakcie współpracy. Obowiązek powyższy pozostaje w mocy zarówno w trakcie obowiązywania umowy lub realizacji Zamówienia, jak i po ich wykonaniu. Przez informację poufną rozumie się każdą informację o takim charakterze (lub uważaną za taką), której ujawnienie osobom trzecim może wyrządzić szkodę stronie niezależnie od zawodowego, handlowego lub innego charakteru tej informacji. Informacją poufną jest w szczególności informacja dotycząca wysokości obrotów między Stronami. Ujawnienie informacji poufnej może nastąpić, jeżeli obowiązek jej ujawnienia wynika z przepisów prawa, w trybie i zakresie określonym tymi przepisami.
- Kupujący nie może, bez zgody Sprzedawcy, przekazywać wiedzy i informacji uzyskanych w wyniku kontaktów handlowych ze Sprzedawcą osobom trzecim w sprawach objętych tajemnicą handlową.
§ 17 OPINIE O PRODUKCIE
- Funkcjonalność Sklepu Internetowego może umożliwiać wyrażanie opinii na temat Produktów widocznych Sklepie Internetowym. W przypadku udostępnienia takiej opcji przez Sprzedawcę zastosowanie mają poniższe regulacje:
- Sprzedawca nie weryfikuje, czy opinie na temat Produktów pochodzą od osób, które nabyły lub użytkowały dany Produkt. Publikowane wypowiedzi są subiektywnymi ocenami ich autorów, którzy ponoszą odpowiedzialność za umieszczane treści.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość niepublikowania oraz usuwania opinii, w szczególności tych których treść byłaby obraźliwa, naruszałaby dobra osobiste osób trzecich lub przepisy bezwzględnie obowiązującego prawa – zgonie z procedurą opisaną w punkcie 7 poniżej.
- Opinie są wyświetlane w Sklepie do czasu zażądania ich usunięcia, chyba że Sprzedawca podejmie decyzję o ich wcześniejszym usunięciu (np. gdy produkt, którego dotyczy dana opinia nie będzie już dostępny w Sklepie Internetowym, na prośbę osoby, od której opinia pochodzi lub gdy opinia w ocenie Sprzedawcy narusza Regulamin lub przepisy prawa polskiego lub prawa Unii Europejskiej).
- Użytkownik zamieszczając opinie jednocześnie oświadcza, że wszelkie treści umieszczone przez niego nie naruszają obowiązujących przepisów prawa lub uprawnień osób trzecich (w tym w szczególności praw autorskich oraz innych praw własności intelektualnej) i nie naruszają ust. 4 powyżej. Opinie powinny być zredagowane w sposób przejrzysty i zrozumiały, nadto nie mogą zawierać:
- wulgaryzmów, treści obscenicznych, pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii oraz konfliktów między narodami,
- danych Użytkowników lub innych osób fizycznych,
- treści podważających dobre imię, renomę Sklepu lub innych osób w tym Sprzedawcy,
- treści nieodzwierciedlających rzeczywistego stanu przedmiotu transakcji.
- Sprzedawca może usuwać treści w całości lub części a nadto dokonywać ich edycji w przypadku, gdy zamieszczona treść:
- odnosi się do innego produktu,
- narusza zasady określone w ust. 4, 5, 6 powyżej,
- narusza obowiązujące przepisy prawa, dobre obyczaje lub godzi w uczucia religijne,
- narusza prawa patentowe, prawa autorskie, tajemnicę przedsiębiorstwa lub inne prawa własności intelektualnej,
- Każda osoba i każdy pomiot poprzez adres e-mail: biuro@horecaparts.pl może skontaktować się ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia, sprostowania, zmiany lub usunięcia treści opinii. Każde zgłoszenie zostanie zweryfikowane przez Sprzedawcę w terminie do 7 dni roboczych. W razie ustalenia, że opinia narusza powszechnie obowiązujące przepisy lub niniejszy regulamin Sprzedawca dokona jej usunięcia lub modyfikacji.
- Poprzez umieszczenie opinii Użytkownik wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z niej przez Sprzedawcę lub inne podmioty współpracujące ze Sprzedawcą, a także jej modyfikowanie we wskazanym wyżej zakresie (w tym usuwanie).
- Sprzedawca nie weryfikuje i nie ma wpływu na opinii zamieszczane o Produktach na platformach innych niż Sklep.
§ 18 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do realizacji Zamówień na innych warunkach niż wskazane w niniejszym Regulaminie, dotyczy w szczególności Zamówienia większej ilości Towarów. W tym przypadku Zamówienia realizowane będą na indywidualnych warunkach ustalonych odrębnie przez Sprzedawcę z Kupującym.
- W sprawach nieuregulowanych postanowieniami Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy polskiego Kodeksu Cywilnego i innych ustaw.
- Stwierdzenie nieważności pojedynczych postanowień nie ma wpływu na ważność pozostałych postanowień Regulaminu.
- Postanowienia Regulaminu nieważne lub nieskuteczne, zostaną zastąpione, na mocy niniejszego Regulaminu, postanowieniami ważnymi w świetle prawa i w pełni skutecznymi, które wywołują skutki prawne zapewniające możliwie zbliżone do pierwotnych korzyści gospodarcze dla każdej ze Stron.
- Teksty Regulaminu w języku polskim jest wersją oryginalną. W przypadku stosowania Regulaminu w wersji obcojęzycznej wszelkie niejasności będą rozstrzygane na podstawie wersji polskiej.
- Strony będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikłych w związku z wykonaniem umów objętych niniejszymi warunkami. W przypadku niemożności polubownego załatwienia sprawy właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd właściwy dla miejsca siedziby Sprzedawcy, lub zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa (zastrzeżenie to nie dotyczy Konsumentów).
- Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu jest prawo polskie, zgodnie z którym powinny być interpretowane.
- Strony w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu, Zamówień, Umów Sprzedaży będą się kontaktować za pośrednictwem osób, pod adresami poczty elektronicznej i numerami telefonów, wskazanych w treści Zamówienia lub Umowy Sprzedaży.
- Postanowienia Regulaminu nie naruszają praw wynikających z ustawy o ochronie praw konsumentów oraz przepisów prawa cywilnego bezwzględnie w tym zakresie obowiązujących.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie, uchylenia Regulaminu oraz wydania nowego Regulaminu. Działania, o których mowa w zdaniu poprzednim, mogą zostać podjęte w szczególności z uwagi na zmianę zakresu świadczonych usług, rodzaju i specyfiki sprzedawanego Towaru, zmianę organizacji i kosztów działalności, zmiany zachodzące na rynku branżowym, zmiany obowiązujących przepisów itp.
- W odniesieniu do umów zawieranych z Kupującymi będącymi przedsiębiorcami a mającymi siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, w sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdą wyłącznie właściwe przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- W odniesieniu do umów zawieranych z Kupującymi będącymi Konsumentami mającymi miejsce zwykłego pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, w sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdą wyłącznie właściwe przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Zastosowanie właściwych przepisów prawa obowiązujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie pozbawia jednak konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa, które obowiązuje na terytorium państwa, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu.
- Regulamin stanowi integralną część Zamówienia i Umowy Sprzedaży. W przypadku sprzeczności lub rozbieżności decydujące znaczenie ma treść Umowy Sprzedaży.
§ 18 OCHRONA DANYCH
- Dbając o najwyższą jakość świadczonych usług, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych („RODO”) informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Sprzedawca. Osobą wyznaczoną do kontaktu jest Pan Krzysztof Kmieciak tel. 61 658 70 91, email: krzysztof.kmieciak@horecaparts.pl, który pełni funkcję Inspektora Danych Osobowych.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- wykonania Umowy Sprzedaży, Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną opisanych w niniejszym Regulaminie lub podjęcia działań niezbędnych do zawarcia Umowy np. kontakt telefoniczny lub mailowy w celu przesłania oferty, ustalenia terminu wykonania usługi, odwołania lub zmiany terminu wykonania usługi, doręczenia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- marketingu Produktów i usług oferowanych przez Administratora - po wyrażeniu odrębnej zgody dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celach marketingowych – odpowiednio w związku z art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo Telekomunikacyjne (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, w tym:
- wystawianie i przechowywanie faktur i dokumentów księgowych,
- rozpatrywanie reklamacji i zwrotów w terminie i formie określonych w przepisach (art. 6 ust. 1 c RODO);
- realizacji uzasadnionego interesu Administratora w przypadku konieczności dochodzenia roszczeń na skutek niewykonania umowy przez Kupującego oraz wykazania obowiązków informacyjnych (art. 6 ust.1 lit. f RODO);
- Administrator może przetwarzać następujące dane osobowe korzystających ze Sklepu internetowego: imię i nazwisko/nazwę, adres dostawy, adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby, adres poczty elektronicznej, nr PESEL, numer telefonu kontaktowego, NIP w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, numer konta bankowego, zaś w przypadku podmiotów posiadających konto w Sklepie również historię zamówień.
- Odbiorcami danych osobowych Kupujących Sklepu Internetowego mogą być:
- w przypadku Kupującego, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Kupującego wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora;
- w przypadku Kupującego, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Kupującego, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym;
- dostawcy usług IT Administratora.
- Dane osobowe podlegają profilowaniu. Przetwarzany dane o przeglądaniu określonych treści lub zakupie określonych Produktów, co stanowi konsekwencję korzystania z naszych usług i stosowania przez nas plików cookies i narzędzi analitycznych, po to by lepiej dopasować naszą ofertę do Państwa potrzeb. Profilowanie danych nie prowadzi do podejmowania zautomatyzowanych decyzji.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba której dane dotyczą ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe nie są udostępniane innym podmiotom dla celów marketingowych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do realizacji usług skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże Umowy.
- Dane osobowe przetwarzane w celu wykonania Umowy są przez Administratora przetwarzane przez czas potrzebny do realizacji tych umów; w przypadku przymusowego dochodzenia roszczeń- przez czas trwania postępowań, aż do ich prawomocnego zakończenia; w przypadku przechowywania danych w celu wykazania ciążących na Administratorze obowiązków informacyjnych do czasu wygaśnięcia odpowiedzialności Administratora przewidzianych za ich niewykonanie; natomiast, w zakresie w jakim obowiązek przetwarzania danych osobowych nakładają na Administratora przepisy ustawy o rachunkowości oraz ustaw podatkowych – przez czas istnienia tego obowiązku, dane osobowe, które przetwarzane są na podstawie zgody w celach marketingowych będą przetwarzane przez Administratora do czasu odpowiednio: zgłoszenia żądania do ich usunięcia lub odwołania udzielonej zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania w przypadku profilowania.
- Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem, zgodnie z wytycznymi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
Załącznik nr 1 – Wzór formularza (odstąpienie do Umowy)